וואטספ סטיקי
the blog

איך נעשה שיפוץ לבית בעזרת מייקאובר כללי

ספק אם יש תחומים רבים נוספים, אשר תקפותו של המשפט 'סוף מעשה במחשבה תחילה' מוחלת עליהם בעצמה ובדיוק כפי שהיא חלה על שיפוץ לבית. שיפוץ בית הוא שינוי החורג מהתחום הצר, הרחב כשלעצמו, של שינוי מבני בתוך הבית ושל חזותו החיצונית ומרפסתו. מדובר בשינוי מהותי, האמור להביא לידי ביטוי, שינויים ברצף החיים.

 

יש שיפוצים מחויבי המציאות, כאשר המקום צר מלהכיל את דיירי הבית אם בשל התכנון הראשוני הלקוי שלו ואם מאחר שהוא אינו מאפשר עוד מרחב מספיק לכל דייריו. לעומתם, יש שיפוצים שתכליתם אחת ויחידה - להוסיף לרווחת הדיירים, לאפשר חיים נוחים ואיכותיים יותר; לעצב ולהדר את הבית, לייפותו להעניק לו תחושה של יוקרה.

 

לא פעם 'מתיחת פנים' של בית מחייבת הריסת קירות בתוכו, עקירת מרצפותיו, החלפת הריהוט בו, ו"הלבשתו" בכסות חדשה. לשם כך עשויים להידרש כלים כבדים ובהם: משאיות, מלגזות, מנופים, מחפרונים ועוד.

 

כמו כל שינוי גם שיפוץ בית הוא שינוי. חשוב להיערך לקראתו מבעוד מועד לא רק כדי לצמצם את אי הנוחות העלולה להיגרם במהלכו אלא בעיקר כדי לנצל את השיפוץ לשדרוג מהותי ומשמעותי בו.

 

ניצול הזדמנות שנייה

על מנת לנצל את המשאבים הכספיים המושקעים בשיפוץ הבית באופן מיטבי מומלץ לנצל את השיפוץ כדי להיפטר מחפצים שונים שמונחים כאבנים שאין להן הופכין, תופסים מקום ובכך מצמצמים את השטח בתוך מתחם הבית שעשוי להיות מיועד ומנוצל באופן חלופי, יעיל ונוח יותר.

 

ניתן להסתייע בשיפוץ באנשי מקצוע בתחום האדריכלות ועיצוב פנים. אנשי מקצוע אלה עשויים להפוך את הבית המשופץ לבית חדש.

 

שיפוץ הבית מאפשר להביא לידי ביטוי את התובנות על אודות השינויים המבוקשים והנדרשים בו. סביר להניח, כי לאחר שנים אחדות של מגורים בבית קיים חשים ואף יודעים דייריו איזה דברים רצוי וניתן לשנות בו כדי לשפר את הנוחות בו. לדוגמה: איזה מחיצות ניתן להסיר או, לחלופין, היכן מתבקשת ואף נדרשת הוספה של מחיצה או חדר שלם.

 

אין הכרח להחריב בית "עדי יסוד" כדי לשפצו אבל יש שיפוצים, אשר לצורך ביצועם נדרשת הריסת קירות. שיפוץ כללי יחייב מציאת מקום מגורים חלופי. זה חלק מהמחיר הבלתי נמנע  שעל מי שרוצים לשפץ את ביתם ובכך לשדרגו ולהאמיר את שוויו נדרשים לשלם.

 

ככל שהשיפוץ עמוק, מקיף ויסודי יותר, כך גוברת חשיבות ההסתייעות באנשי מקצוע – בקבלני שיפוצים מנוסים ומקצועיים. מציאת בעלי מקצוע טובים מחייבת ומצדיקה עריכת סקר שוק. נצלו את אפשרותכם ואת זכותכם לבקש הצעות מחיר ולהשוות בניהם; נצלו את כוח ואת כושר המיקוח שלכם; התייעצו עם חברים שערכו שיפוץ ולמדו מהם כיצד והיכן ניתן להוזיל את עלויות השיפוץ.

 

שיפוץ כללי הוא פרויקט גדול וממושך. חשוב להיערך לו מכל הבחינות מבעוד מועד, כדי להיווכח, לאחר סיומו, שהתועלת והנוחות מצדיקות את עלותו.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל