וואטספ סטיקי
the blog

ממה צריך להיזהר כאשר מחפשים קבלן שיפוצים

פרויקט מייקאובר לבית הוא לא משהו שיש לקחת אותו בקלות ראש כאשר מחפשים קבלן שיפוצים. מכיוון שמדובר בהשקעה לא קטנה המצריכה לפעמים פתיחת חסכונות או אפילו הלוואות מהבנק, צריך להשקיע מאמצים בחיפוש בעלי מקצוע אמינים ומנוסים. לא אחת אנשים מצאו את עצמם עם שיפוץ דירה שנעשה באופן גרוע ולא משתלם. במקרים אחרים הקבלן פשט רגל וברח להם באמצע העבודה. לכן חשוב לבדוק את מוניטין החברה. להלן כמה עצות שיעזרו להם להימנע מחאפרים.

תודעת שירות

התקשרתם לקבלן והוא נשמע חם מזג בטלפון? תודעת השירות שלו שואפת לאפס? זה הזמן להניח את השפופרת ולחפש קבלן אחר. בעל מקצוע אשר נובח בטלפון ואינו מדבר בסבלנות הוא איש איום ונורא לעבוד איתו. תודעת שירות היא אחד הדברים החשובים ביותר בכל מקצוע. אופיו של בעל מקצוע יכול להעיד במידה רבה על איכות עבודתו. גם אם אתם מתקשרים רק כדי לקבל עצה, חשוב לוודא שמדובר באדם עם ערכים טובים.

מחירים

בכל תחום ישנו טווח מחירים מקובל. בדרך כלל ניתן לאתר מחירון שיפוצים באתרים העוסקים בנושא. קבלן שיפוצים שמכבד את עצמו צריך לעבוד לפי טווח מחירים זה. אם מישהו מציע לכם מחיר נמוך מידי, כאן צריכה להידלק נורת אזהרה. אם מישהו מפריז במחיר -  גם במקרה זה עליכם לבדוק טוב יותר מול מי אתם עומדים. כמו כן חשוב לקבל הצעת מחיר מפורטת לגבי כל סעיף. חשוב לבדוק אם המחיר כולל או אינו כולל מע"מ. רמאים עלולים לנצל זאת כדי לדרוש בסוף הפרויקט עוד כסף ולטעון שהמחיר היה ללא מע"מ.

לוח זמנים מסודר

אם קבלן שיפוצים אינו מבטיח לכם לו"ז מסודר לעבודה הכולל מועד סיום משוער, יכול להיות שבאחת מימי השבוע הוא יעלם בכדי לקחת פרויקט נוסף. במילים אחרות, הוא ינסה לרקוד על 2 חתונות. כך הפרויקט שלכם ימשך זמן רב בין אם מדובר בפרויקט מייקאובר או בשיפוץ חדר אחד בלבד. קבלנים שלא עובדים בצורה מסודרת אינם יכולים להיחשב לאמינים בשום אופן.

מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל

אנא מלאו את טופס - מעוניינים לדעת עוד? כל העדכונים אצלכם במייל